Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Jak na úspěšný nábor studentů

Jak na úspěšný nábor studentů
Máte za sebou první krok. Registrovali jste se v k+ portálu. To ale zdaleka není hotovo, jedná se spíš o začátek...

Co byste měli udělat pro to, aby vaše peníze nebyly vyhozené? Jak zajistit, abyste získali a udrželi pozornost studentů?


 k+ portál je inzertní platforma. Především vám ale umožňuje, abyste se prezentovali prostřednictvím profilu zaměstnavatele. Proto nepodceňujte jeho vyplnění! Využijte všech možností, neodkazujte se na něm jen na svůj web. Dejte studentům najevo, že vám stojí za to, abyste si profil vyplnili a odlišili se tak od všech ostatních.  
 
Co napsat do profilu? 


Neustále se naše studenty snažíme motivovat, aby nebyli líní a vyplňovali si své profily. Říkáme jim, že filtrování, které systém nabízí, je pak mnohem efektivnějším nástrojem a pořádně vyplněný profil zvyšuje jejich šance, abyste je oslovili. Děláme to pro vaši spokojenost a možnost získání skutečně relevantních dat pro nábor. Vztah to ale musí být oboustranný. Pokud od studentů očekáváte kompletní informace, měli byste jim je také nabídnout.  
 
Jak tedy zařídit, abyste studenty zaujali? Při vyplňování profilu se nesoustřeďte na minulost. Nikoho nezajímá, že jste se stali akciovkou v roce 1992. Naše studenty a absolventy zajímá, jaké jsou vaše hodnoty, a jak je prosazujete. Chtějí vědět, jaká bude jejich úloha v týmu, čeho budou součástí. Zajímá je, kam směřujete. Vize budoucnosti vašeho podniku a způsob, jak se budou na jejím utváření podílet. Samozřejmostí by měly být informace o tom, kolik si vydělají a kdy. Jaký bude jejich kariérní růst a jak s vámi porostou i oni.  
 
Neomezujte se jen na psaný text. Jednoduše natočte video, třeba na svůj mobil. Buďte autentičtí, buďte pravdiví. Dejte studentům najevo, že mluvíte přímo k nim. Uvědomte si, že mluvíte s lidmi od 19 do 27 let. Nevíte, jak se to dělá? Oslovte někoho od vás. Vtáhněte do náborového procesu někoho stejně starého, jako jsou ti, které hledáte. 
 
O koho se zajímat? 


Jasně, každého recruitera zajímají hlavně absolventi. Při dnešní situaci jsou ale absolventi už zaměstnaní, nebo už ví kam půjdou. Oni to totiž ví třeba už ve třeťáku. Proto je potřeba podívat se do mladších ročníků. 
 
Prváci jsou ještě zmatení, ale v druháku je dobré začít vysílat signály. Řeknete si, že druhák má před sebou ještě celé tři roky, než jej bude možné zaměstnat na full-time. Máte pravdu. Uvědomte si ale, že i z těch druháků opravdu jednou budou ti absolventi. Když náborová kola roztočíte a vydržíte, tak vám budou vytoužení páťáci dozrávat kontinuálně v každoročních vlnách.  
 
Jak být při náboru studentů úspěšný 


k+ portál VŠB-TUO, ale i portály ostatních univerzit mají jasné cílení. Jasně a striktně vymezenou cílovou skupinu. Každý, kdo se zde registruje, ví, koho oslovuje. O to snazší může být cesta k cíli. 
 
Registrace v k+ portálu je ale jen prvním krokem. Tím, že jste registrovaní a máte profil na univerzitním portálu totiž dáváte jasně najevo, že stojíte právě o studenty. O juniory. Důležité ale jsou i kroky dva, tři a další. Například účast na veletrzích pořádaných univerzitami, statická reklama v kampusu, účast na speciálních akcích určených pro zaměstnavatele. S orientací v jednotlivých nabídkách a nastavením toho nejlepšího pro vás pomohou kariérní centra, včetně toho našeho na VŠB-TUO. 
 
Důležitým faktorem je také to, co můžete nabídnout studentům vy. Z naší zkušenosti vyplývá, že pokud u vás studenti nastoupí už během studií, zůstanou u vás. Vytvořte jim pro to podmínky, zamyslete se nad trainee programy, částečnými úvazky apod. Je toho poměrně hodně, ale pokud vydržíte a nepolevíte, přinese vám aktivita kýžené výsledky. 
 
Autor: David Hibler

Vloženo: 5. 8. 2022
Kategorie:  Informace pro studenty
Útvar: 9730 - Kariérní centrum
Zpět