Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 31. 10. 2020!

CPIT – EHAKL dodala high-tech akustické laboratoře do nového vývojového centra BOSCH v Českých Budějovicích

CPIT – EHAKL dodala high-tech akustické laboratoře do nového vývojového centra BOSCH v Českých Budějovicích
Společnost Bosch 20. září 2019 slavnostně otevřela za přítomnosti ministra průmyslu a obchodu Doc. Ing. Karla Havlíčka Ph.D., člena představenstva společnosti Bosch Dr. Stefana Hartunga a dalších hostů z politických, obchodních a akademických kruhů novou budovu vývojového a technologického centra.

Toto vývojové centrum v hodnotě 850mil. Kč bude sloužit 600 zaměstnancům společnosti. U slavnostního otevření nechyběli ani technici z Experimentální hlukové a klimatické laboratoře – CPIT, kteří  uvedli do zkušebního provozu akustické laboratoře v objemu více než 35mil. Kč, které jsou součástí nového centra. Tým EHAKL – CPIT provedl nejen kompletní návrh konstrukčního a technického řešení, ale celou vlastní stavební a technologickou realizaci laboratoří.

Do vývojového centra byla investováno 850mil. Kč a bude sloužit 600 zaměstnancům společnosti. Tito experti se budou soustředit na aplikovaný výzkum automobilových komponentů, včetně modulů pro neutralizaci NOx ve vznětových motorech (DNOX), pro zákazníky společnosti Bosch po celém světě. Přispějí také k rozvoji digitálních aplikací pro výrobu a strojírenství.

V rámci slavnostního otevření technici z Experimentální hlukové a klimatické laboratoře pod CPIT uvedli do zkušebního provozu akustické laboratoře, za více než 35mil. Kč, na kterých uplynulé dva roky intenzivně pracovali. Tým EHAKL provedl nejen kompletní návrh designu, ale i vlastní realizaci těchto laboratoří. V laboratořích se mimo jiné budou vývojáři zabývat i tím, jak mají znít elektromobily.

Součástí laboratoře jsou tři akustické komory, do největší z nich se vejde dokonce celý vůz. Právě hluk je totiž podle šéfa divize Mobility Solutions Robert Bosch Stefana Hartunga jednou z výzev automobilového průmyslu, které s sebou přináší elektromobilita. “V příští generaci vozů s tichým elektrickým pohonem se téma zvukové optimalizace dostává na úplně jinou úroveň. Člověk je velmi vnímavý na zvuky a uvnitř elektromobilu najedou uslyší úplně něco jiného, než byl zvyklý ve voze se spalovacím motorem. Proto jsou naše akustické laboratoře v Budějovicích klíčové,” prohlásil Hartung v rozhovoru pro Euro.cz.

Od začátku července musí třeba veškeré elektoromobily a hybridy při nízkých rychlostech uměle vydávat zvuk, aby se předešlo srážkám s chodci. I tím by se měli zabývat vývojáři Bosch v Budějovicích. Více než zvuk, které auta s baterií vydávají navenek, je však budou zajímat spíše uši posádky uvnitř vozu. “Například pumpa, která je uvnitř každého auta, nikdy dříve nebyla slyšet a najedou slyšet bude, protože nebude slyšet motor,” vysvětlil Hartung.

Technici CPIT získali při realizaci tohoto inženýrského díla mnoho cenných zkušeností, které využijí v jiných projektech. Jak uvádí Ing. Petr Zamarský, vedoucí skupiny EHAKL: „Tento projekt nás technicky i organizačně velmi posunul kupředu. Náš tým získal mnoho zkušeností s jednáním s korporátním partnerem, které není vždy jednoduché. Již nyní jednáme se zástupci BOSCH o dalších velkých projektech, které by se měly realizovat v následujících letech. Tyto projekty se týkají elektromobility, což je v současnosti velké téma a jsme rádi, že jsme dostali důvěru a můžeme na nich participovat."

Vloženo: 9. 10. 2019
Kategorie:  Aktuality
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět