Odmala jsem se věnoval sportu, proto jsem při výběru oboru na VŠB-TUO zvolil Sportovní management. Pro navazující magisterské studium bylo nicméně zapotřebí zvolit si obor nový. Při mém dalším rozhodování hrála významnou roli cvičení marketingu, na kterých jsem pochopil, že to je právě směr, kterým bych se v budoucnu rád vydal. Studium navazujícího oboru nebylo snadné. Bylo zapotřebí dohnat spoustu znalostí, které měli mí spolužáci, kteří v oboru navazovali z bakalářského studia. V posledním ročníku magisterského studia jsem stále hledal směr, kterým se vydat ve své profesní kariéře a právě v tento moment můj záměr podpořil předmět Digitální marketing v kombinaci s přednáškami od Googlu na akademické půdě a praktický kurz od společnosti Seznam.
Na konci studia už jsem věděl, že digitální marketing je prací, která by mě naplňovala, proto jsem si začal hledat zaměstnání právě v této oblasti. Ideálním začátkem pro čerstvého absolventa byla práce v reklamní agentuře, proto jsem se přihlásil na pohovor do ostravského Advisia.
Nespornou výhodou práce v digitálním marketingu byla a stále je skutečnost, že tato oblast je současně mým koníčkem. Advisio jako agentura v tomto odvětví rok od roku rostla a mé pracovní zkušenosti s ní. Začínal jsem na pozici PPC specialisty, nicméně mým hlavním zájmem byly vždy sociální sítě, a to především z pohledu reklamy. Tím jak se agentura vyvíjela a klienti přibývali, mohl jsem se do několika let věnovat čistě reklamám na sociálních sítích. Po několika letech mi bylo umožněno sestavit si vlastní tým a nakonec jsem se stal vedoucím oddělení se zaměřením na sociální sítě. V současnosti se věnuji správě reklam pro klienty, řízení týmu, obchodní činnosti a strategiím v oblasti digitálního marketingu. Vše díky základům, které jsem získal studiem na VŠB-TUO.
Marketér ve zkratce? To je člověk, který dokáže prodat ledničku eskymákovi a přesvědčit ho, že ji nutně potřebuje k záchraně Arktidy. Marketér je odborník zodpovědný za plánování, implementaci a sledování strategií marketingu určených pro propagaci produktů, služeb nebo značky. Své dovednosti kombinuje s analýzou dat a komunikačními schopnostmi tak, aby oslovil zákazníky tam, kde to potřebují, a zanechal trvalý pozitivní dojem. Marketér je stále v pohybu, reaguje na změny trhu a využívá nové technologie a trendy k dosažení stanovených cílů. Mezi hlavní obory, kterými se marketér zabývá patří např. digitální marketing, marketingový výzkum, marketingová komunikace, PR, produktový management, brand management, event marketing a další…
Pokud hledáte někoho, kdo dokáže prodat vaše sny a dát vaší značce život, obraťte se na marketéra!
7 fakult, 28 příběhů úspěšných absolventů. Tato série portrétů našich absolventů vznikla v rámci vydání brožury Kariérní uplatnění absolventů VŠB-TUO. Chcete být nadále s námi v kontaktu? Přihlaste se do absolventské sítě Alumni VŠB-TUO: alumni.vsb.cz